söndag 7 februari 2010

hepåre

Sitter här och försöker färdigställa en shyrrans intervju/lite reportage med en snowboardare, ska sedan skriva lite loggböcker och avsluta med lite förnyelse och finputs på mitt cv, samt det personliga brevet. Det är definitivt dax för Erike Carlsson att börja se över om det finns några jobbmöjligheter, till att börja med, i sommar. Men det fettstora = anno 2005) problemet ligger ju i att jag ska vara borta cirka en månad av sommaren. Tack LA, Las Vegas, San Fransisco och Hawiian, men aj sommarjobb eller för den delen fortsatt jobb på hösten kanske... Äh, jag blir nog kvar nånstanns där i Amerikat och typ... luktar på blommor och letar Anthony Kedis, Julian Casablancas, Ryan Gosling osv. Det "löser" sig! Nej, jag löser det! Jag fixar det! Jag lovar!

Bloggen har blivit någon sorts peppcentral, men det är bra!

Juste, tänkte att jag skulle återuppta det här med veckan scarface. Scarface som är synonymt med det där halva simglassögat från badhuset ni vet, och inte gangstergubben. Men, veckans scarface blir i varje fall: FANNY EDLUND!!
Motivering:
Fanny, fanny, fanny... Vem om inte du, säger att: "Erika sover hos mig!!", när Cassandra frågar om jag ska ha skjuts hem vid runt 02.30 på Hugo. Stannar alltid kvar till sista låten på stora dansgolvet och ganska ofta hamnar i den fruktade "utfrånstoradansgolvetkön". Får ångest när hon hör ordet maskerad. Har haft ett förflutet som "ciderspetsarn", då hon typ jämt spetsade sin cider med sprille, och då tänker ni; "Aha hon drack 4,5 och ville ha litte starkare..." Nja, hon spetsade sin 7,0 samt också 8,5. Är kalasrädd för typ spindlar och harkrankar och så vidare. Vet inte hur många gånger jag fått fånga in sådana, för att hon stått och viftat med händerna och varit rädd. Tycker jämt att alla är fruktansvärt snygga på fyllan. Tror att Macke K sjunger Jekka och inte Jokka, i hela livet var ett disco.



1 kommentar:

  1. sara w är här. det är lugnt baby, jag är här7 februari 2010 kl. 10:21

    ger erika rött kort vid datorn..

    SvaraRadera