söndag 18 oktober 2009

Jag är inte torr bakom örona ännu, så är det bara!

Blir man torr bakom örona när man fyller 18 och får dricka helrör (på krogen), sluta med häxa och kunna dricka alkiscider utan att bli helt tappad (jag brukar dock bli tappad på det), eller blir man först torr bakom örona när man fyller 20 (=vuxen?) och får handla på systemet, kan köpa ut till minderåriga och kanske har en egen lägenhet?
Men en sak som ändå känns skönt, det är att 20 känns som vuxenåldern. Man blir inte vuxen förens man är 20, är det inte lite så? Jag kommer i och för sig kanske aldrig bli vuxen. Jag kommer förbli en jättebebis fast ändock en självständig jättebebis.

Känns som om söndagar är till för att fundera över (egentligen) oväsentliga saker, plugga och bara vara. Det är lätt att kombinera funderingarna med att bara vara, svårare är dock att få in plugg någonstans. Jag orkar inte just nu... Nu vill jag gå hem till Chester och röka, smygröka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar