onsdag 22 september 2010

att man bara kan mää

Äntligen, alla törstande läsare, väljer jag att uppdatera denna blogg. Vi skulle kunna säga att jag kommit ut ur garderoben, ut ur mitt skal, att jag lyfte på stenen som jag legat under ett tag... Fast å andra sidan är dessa synonymer inte rimliga. Komma ut ur garderoben kan ju ses som ett annat steg i mitt liv, och det steget har jag ju ännu inte tagit. Ut ur mitt skal stämmer inte heller så bra. Det får mig att tänka på just en sådan varelse som befinner sig i ett skal, alltså en sköldpadda, vilken jag inte kan likna mig med.

Under en sten känns inte heller riktigt bra i magen. Faktum är att just den synonymen känns väldigt långt ifrån mitt liv nu. Den känns väldigt vemodig och just nu rullar mitt liv på ganska bra. Skillnaden på mig idag och igår, är dock att jag inte går och väntar på stenen längre, stenen som ska sätta sig i hjulet. Det enda sanna mottot är fan: Efter regn kommer alltid solsken. Ibland har du solsken dubbelt upp och ibland helregnar det hur länge som helst. Bakom regnet finns alltid solen. Aldrig att förglömma.

peace and love!


2 kommentarer:

  1. brukar ju få skit för att jag inte kommenterar.
    så nu gör jag det.

    SvaraRadera
  2. Jag också.
    Jag gillar din blogg och skrattar av bara rubrikerna. Ses imörra. Eller på lördag :)

    SvaraRadera