söndag 4 april 2010

Typiskt mig

Vad är skrivklåda? Är det en journalistisk arbetsskada, som drabbar dessa arma stackare när de har gått i pension och därför tvingar dem att börja skriva på en bok, eller som får dem att inte gå i pension. Men alla kan väl ha skrivklåda, men varför har inte jag det då?

Förresten, nu äre jag, kanin och en häftigt tak på skolgatan 31. Här äre lite av djungelns lag. Sönderslagen bilruta inatt och i fredags stod ju erkan och blossa på balkongen, vad händer? Erkan råkar skjuta i väg ciggis så pass att den hamnar på en bils vindruta och sakta rör sig ner mot motorhuvven. Helvete Lars Olof, hinner jag tänka innan jag kastar mej ner från trappan och som tur är kan plocka upp ciggen från bilrutan. Fifan, vart så stressad då jag tryckte mitt personnummer när jag skulle in i porten igen. Hoppas den som hade bilen inte såg mej...

Sen kommer Fippan och tror att vi ska nuppa, när jag dels är stressad för ciggen och typ har en timme på mig att göra mig iordning innan jag ska vara hos Is. Sorry Fippan, sa jag...




1 kommentar:

  1. sådär ja! fan vad jag ska nörd nu när hästarna inte galopperar på din blogg

    SvaraRadera